Monday 3 September 2012

Diam lebih baik..


Assalamualaikum

masuk kerja hari ni dgn jiwa kacau dan kecewa..
4 hari cuti rasa xcukup jer..rs nak amik cuti lelama.
g keje pun serabut otak den..menyampah dengan sikap beberapa org opis ni..

start khamis aku MC sbb mmg dari isnin aku dah xberapa sihat..dok selsema & batuk..tekak rs xsedap jer..
tp aku gagah gak g keje..tp hari rabu aku mmg xtahan sangat mintak balik awal n g klinik..
dpt lah MC utk hari khamis..

sebenarnya on Tuesday tu ade plan utk makan2..janji aku kena bwk kuah kacang..tp dah sebbkn dapat MC xkan lah aku nak dtg semata2 nak masakkn deme kuah kacang..sedangkan banyak lagi juadah lain...
tp malam tu aku dah sms dekat kak mai & Ju..kak mai je balas..n suh rehat2..

rupanya ade cerita..deme heran kenapa aku MC..kunun tgk sihat jer..
yerlah aku ni saper jelah ..sampaikan aku batuk&xde suara depan deme pun deme kata aku sihat,,nak tunggu aku terlungkup depan dema baru deme kata aku sakit skit kot..kurang2 aku xdelah menipu ambik MC semata2 sebab penat,cabut balik kol 3 sebb pening, atau kejap2 g klinik sebab xlarat nak keje..kurang2 aku amik Mc lepas aku bertahan datang keje sampai 3 hari walaupun tekak rasa perit..batuk menjadi2..aku gagahkan jugak.

aku tinggalkan keje aku tanpa nyusahkan saper2 pun..takat mintak sorang PA gantikan die pun xde kata aper..org lain plak susah hati lelebih..kesianlah manusia..

sungguhlah manusia ni indah di mata di dalam hati TUHAN saja yang tau..
Kuatkanlah hati aku utk teruskan usaha disini..
Ya ALLAH jika ini ujianMu utk ku..Engkau tabahkan lah hati ku menghadapinya..

beberapa perkara terjadi dalam lepas..

1. seseorang yang buat aku kecewa..kecewa kerana die cepat benar terasa dengan kesilapan kecik yang  aku ngan budak department aku ..takat lupa ajak makan je pun nak publish2 kat FB perli2 aku dgn zira..

2. hilang percaya pada 2 orang manusia sekaligus yang baru aku kenal..sedangkan die pun xbetul mane..segala perbuatan die aku abaikan sebab xmau mencari onar dlm pekerjaan..

3. sedar kesilapan aku menganggap baik org tidak kena pada tempatnya..


3 perkara terjadi dalam 3 hari yang berturut2..

dalam syawal lagi pun manusia sudah berbuat silap,mintak ampun dan maaf sebelum raya kan main lg memasing tapi belum berakhirnya syawal dah buat salah dan silap lg..tunggu syawal taun depan ler plak gamaknyer nak minta maaf balik..

duhai manusia..dosa dengan ALLAH mmg senang kita mintak maaf  sujud dan bertuabat sajalah padaNYA..
tapi dosa dengan manusia terguris rsnya sedikit kalau sampai akhirat manusia tu tak izinkan salah kita sampai akhirat lah kita menanggunganya..

aku rasa diam lebaih baik..buatlah apa saja yang korang2 suka..jalan terbaik biarlah aku diam dan buat hal aku sendiri..cakaplah apa saja..itu hak korang dan jgnlah korang ganggu hak aku untuk berdiam diri..
aku pilih diam..kerana diam tu lebih baik dari berkata2 yang tidak2...






No comments:

Post a Comment