Thursday 6 September 2012

Tergolek Dog


Assalamualaikum

khamis dah..
hai ni nak update pasal petang semlm..
balik keje semalam xsampai pun 2km dari UITM ..didentum kete aku oleh sebijik moto nuvo dek kerana seekor anjing ..
terGOlek Dog ler budak2 tu semlm..
sain plak kat budak2 tu..aku pun salah gak dah brek2 dari jauh actualy tp bila anjing tu patah balik mmg mengejut ler aku brek..budak2 tu plak ikut rapat dari depan UITM lagi..so deme pun dah brek2 jalan licin brek xmakan katanya...

mujur lah budak2 tu xluka..yg sorang jelah sakit skit kt kaki kena himpap dek motor,aku lak leh terlupa nak bg duit ubat.yerlah even bukan salah aku tp sian ler budak2 sekolah..

aku ngakulah aku salah sbb xbukak lampu so maybe deme xpasan sgt aku brek2.tp budak2 tu pun ngaku salah sbb dah brek2 brek xmakan yng sebenarnya deme mmg ikut rapat kete aku..sbb leh nampak dr side mirror mmg dekat benor aku rs..dalam hati sebelum kes ngelak anjing tu mmg dah teringat dah ni kang kalo aku brek ade gak yang kena ni..
tapi budak2 tu pun mmg budak2 baiklah..turun2 moto jer trus dtg kat kete aku mintak maaf sebb terlanggar..
aku pun settle kt tepi jln gtulah jelah..nak mintak duit pun budak sekolah moto deme pun truk gak ..pecah muguardnyer..

aku lak masa tu kedit habis..mujur kena2 aku park tepi en.suami call..trus jer die tanya " kat mane tu " aku jawab lain " abg kete abg kena langgar belakang"..(kekeke xmenjawab soklan langsung)..mujur jugak lah tapah ngan tempat kejadian xjauh dlam 5 minit jer dah leh sampai..kuat instinc laki aku gamaknyer..kakaka kalo die xcall mmg ntah la mau aku tahan jer staf2 uitm yg lalu mintak pinjam phone..

dah dalam ujan..tempat kejadian plak kat area corner mmg xdelah org nak benti tgk.staf2 uitm lalau takat bg lampu jelah..pagi ni baru masing kecoh tanya kenap2?
sorang2 ler aku ngan budak berddua tu..kalaulah 2-2 org budak ni stok budak2 nakal mmg naya gak aku smlm..n mujur ler bukan deme yang depan aku kalo dak aku lak yang langgor deme lagi naya..

so sama2 salah..dak2 tu pun xde mintak ganti..aku pun xkan nak mintak ganti budak2 sekolah..bukan berduit pun..tp ralat plak aku langsung xde bg duit ubat kat budak2 tu..en.suami datang pun die xde bg sebb hari dah ujan dia pun lupa agaknyer..budak2 tu pun cuak gamaknyer takaut kena paw..

en.suami xde lah marah2 ..tp bebel lah jugak..len kali bukak lampu kecik time ujan,ade motor bagi deme jalan dulu..semualah bebel salah aku semuanya..huhu..tp xdelah die marah bumper ketenya dah calor balor.leh ckp xjadiklah nak cat kancil kena cat satria plak..cis..kancil aku mmg die yg pakai..sbb kancil pun ade benda nak repair n aku lak rs xconfident nak bwk lepas ganti brek pad hari tu..brek mcm xberapa makan..xleh nak bawak lebih 60km sbb aku xconfident brek die ok..so en.suami xbg bawak suh bawak kete die jer g keje..seminggu ni aku dok bwk kete g keje..xdelah die anto mcm selalu sbb die byk program masuk lambat..tp sepanjang aku bwk kete jenuh ni lak 1st time kena langgar kt jalan ..sebelum ni kancil aku tu aku paking tepi orang bantai tepi tp kat tengah pekan..risau gak lah semlm sbb melibatkan budak2 sekolah..tp budak2 tu pun bagus ..mau ngaku salah deme sebb deme yang langgar aku..tu namanay terGolek Dog
mujur jugak deme xde luka2 ..kalo x 1 hal plak

yang hanjing tu plak leh sedap makan angin lepas dapat menyeberang..mmg lah DOG ..pagi tadi anjing yg sama gak  opismate kata hampir kena langgar dgn kete depan die..

lepas ni kena lah jg2..kawasan tu mmg black skit sebb ade tokong hindu sampai 2 bijik lak tu..kawasan kejiranan india n cina faham2 jelah mmg ade jer anjing liar..plak tu kawasan tu selekoh..mmg banyak dah kes accident kat ctu..tp mujur aku xtruk mane n mujur lah xde yg injured..
haini aku bwk lg kete tu g keje..cadang nak bawak kancil.tp en.suami suh gak bwk kete die.bwk jelah tp kena hati2..pg td pun otw nak g keje aku seriua je kalau ade motor ikut belakang..

adoi aku risau bawak kete skang..tp hidup kena truskan jugak..xkan sebb kecik punya aku nak giveup drive..lagipun bukan salah aku..aku yg kena langgar..huhuh..




No comments:

Post a Comment