Friday 14 September 2012

Makan2 ntah berapa kali


Assalamualaikum..

dah petang baru ade masa nak menulis..

dari pagi kol 8.30am gerak ker sri iskandar..
sampai2 Rektor tgh berucap..
baekk punya sebb xdelah nunggu lame benor nak makan.

sambil2 nak tunggu Rektor habis berucap mata dah jeling2 gerai2 makanan kat belakang..yang plaing dekat dgn aku gerai buah n capati..seberang gerai buah..gerai kuih muih..
tp xdok gambo segan nak snap dgn hp buruk aku..

elok jer boleh makan..aper ker lg jalan nak ke gerai kuih muih tp ternampak lak gerai lemang ngan nasi impit..harus lah terjah..nasi impit 3 ketul ngan lemang 2 ketul dah siap2 dema isikan dlm pinggan siap ngan rendang n kuah kacang sekali..

oklah tu portion yg sikit..singgah gerai kuih..amik karipap ngan donut..pastu ade lak kuih bakar hijau..ke bengkang ekk..xkisah lah..janji aku suke..

lepas makanan tu settle kami gerak ke luar dewan plak..
cari punya cr terbekanan tang bihun sup..
org lain amik mee kari ngan laksa.

air pun minum segelas jer..huhu tu pun lebih air dari air..kedut tol tukang ceduk..
apa paun makanan kat Sri Iskandar xdelah menarik mane pun...biasa2 sajok..
balik dari sri iskandar sampai tapah kol 12.30..ermm

elok jer aku masuk kete nak balik dah rs nak terkencing plak..
kuar balik tgk kak ju,kak mai tengah meeting tingkap..
aku g toilet..sambil2 kol en.suami kata xjdk nak balik sebb mcm dah lewat jer..nnt kelam kabut nak g keje balik..

so lepas g toilet deme ajak g makan ikan bakar..makan lagi...
kekekkek layan jelah..
g lah ikut deme..makan2
aku maik nasik suku jer ..dgn sayur kerabu..pastu ikan pari bakar sekeping kecik..air bali..huhu
save makan pg td .tp amik kau lunch abis rm7.80 total tambah buah jambu semua jadik rm10.80..
baik punya dah leh isi minyak kete kancil 2 hari..
adehh..makan2 punya pasal xingat tp aku mushkil lah makcik tu kira kak su ngan kak mai baru.rm 7.20 sorang..akma ngan kak ju rm6.70 jer..aku sorg jer dekat rm 8.00.padahal deme lagi amik sayur 2 jenis sorang iakan bakar pun sorg seko..
ishhh2..xbetul kira makcik tu..huhu

apa nak buat tulahkalo makan xingat dunia.baik balik makan ngan laki ..free jer..huhuh..
bila lah nak kurus kalo dah makan pun mcm2 ..duit lagi mcm2




No comments:

Post a Comment