Wednesday 26 September 2012

Hujan


Assalamualaikum..

subuh tadi tersedar kol 5.56am..
masuk bilik air..dgr bunyi ujan kat dapur..

hujan rahmat subuh2..
awal plak aku siap hari..kol 6.45am dah siap.hukk..
intai2 luar golap gelita lg..

En.Suami suh bawak kete dia since hari hujan..
kol.7.10am baru aku gerak dari rumah..
bawak slow2..xde apa nak kejar pun..still awal..
elok jer sampai pekan Tapah tgh jammed trafic lite hospital..
tgk ade 1 kerete peronda polis potong line kanan..merentang arus kete dr depan ..
siren tak on pun..
mesti ade something..ingtkan kete polis tu ke jalan Bidor..rupanya ke Tapah Road..
laluan aku g keje tu..huhuu

huhu pg2 dah nampak mayat tepi jalan..
melayu ke bangsa lain xtaulah sebb mayat dah ditutup..
tgk xde pun kenderaan yg mcm kena bang..maybe org tu pejalan kaki or die sendiri terbabas.
corner depan kilang Mardec mmg selalu org terbalik..penah dulu aku tgk van rokok terbalik tol2 kat selekoh tu..

bahayalah dah lah kawasan kg..
uhukk..sapa lah yang malang pg2 ni..keluarga siapalah agaknye..
mujur aku xkeluar awal sgt..kalau tak ntah lah maybe aku yg jupa org tu dulu..ohhh tidak..

hujan rahmat di pagi hari tp kena lah berhati2...


No comments:

Post a Comment