Tuesday 18 September 2012

Sakit HATI!!!!!!!!!!!!


Sakit tol hatiku..
ngabihkn kredit aku jer..

al-kisah aku call pihak kolej sebab nak buat ansuran bayaran yuran yang tertunggak
dengan loan MARA lagi tunggak mampus lah kalao xkuarkan sijil aku dari kolej tu mmg lah aku sampai tau bayar mara yang ade 22K ++ tu..

Atlest pihak mara bagi pengurangan pada peminjam yang CGPA nya ok..so kira2 percent yang kurang tu kalo dpt half tu pun ok sesangat..
kurang la beben ade gak leh saving2..

ni mampus nak bayar 22k ++ tu sampai pencen ler kalo xde dpt penguranga..
baru ni kolej tu plak terlibat dalm salah satu kes pijak gambo tok najib..
aku risau silap2 kolej tu bungkus naya jer sijil aku xleh nak carik..
pastu membayangkan 22k lagi yang aku kena bayar kt MARA tu..mmg nak MARAH  la ni..
aku nak bayar lah bukan nak mintak duit korang bongok..
tu pun xleh nak membantu.
pastu pulak leh pepandai buat maklumat xbetul..
seuke2 jer buh diploma aku diploma lain..
pastu pepandai ngata aku extans semester..
rasa nak tumbuk jer org yang memadai2 tu

pagi ni plak lepas 2 minggu lepas aku call kolej tu..mintak penyata yuran yang tertunggak tu..leh plak suh aku call balik lepas kol 2,pastu leh main2..
mcm bangang..
hai lah pompuan kalaau ko dekat mmg kau seligi gak lak ko kan..
hampeh tol
kwn aku yang ade kes sama mcm aku pun dulu pernah merungut kata susah sangat nak dapat kerjasama dari kolej utk kitaorg langsaikan hutang n dapatkan diploma kitaorg tu.
penat2 belajar tp apa pun xleh ..
aku skang keje guna sijil SPM guna dip tu mcm xlaku jer..
keje swasta deme pandang ler dip tu tp sampai bila sanggup nak keje swasta..
orang gomen banyak kemudahan itu yang aku kejar even gaji kecik tp aku syukur jd org gomen sebb
banyak kemudahan..
bukan lah nak kata swasta ni tak bagus..tapi aku dah ade pengalaman ngan private sector ni dekat 4 taun ..so dah rasa pahit maungnyer..bila beralih masuk gomen mmg banyak kurang beban even gaji kecik..


balik pada kes aku tadi soooo sakit hati ngan staf kolej yang student die tanyang punggung tu..ceh
mmg lah attidue  student tu yg xbetul tp management bawahan pun mcm xsekolah..keje kat kolej antarabangsa tp skip masih kekampungan..

puas ati aku dpt kata die bangang ..lantak ko lah dengar ke tak ..geram aku..
jarang aku kata org bangang..kalo aku kuar perkataan tu mmg aku geram gile lah tu..




No comments:

Post a Comment