Thursday 27 September 2012

Pelupa..impaknye terasa


Assalamualaikum..

sori yer pada yang baca entry aku pagi kalau tibe2 rs menyampah sebb aku dok citer feeling aku jer..
tapi ni kan blog aku..kekeke..dari aku dok publish status melara hati kt FB semua org pun nnt lg meluatkan..muahahah..
sori yer aku xde niat pun nak bg saper2 menyampah bc blog aku tp pada sapalah aku nak mengadu..sedangkan aku xde kwn yang boleh nak share citer..

pagi ni bawak sang kancil g keje ...
kuar umah mcm biasa slow n steady jer bwk kete sebb jalan lengang..
tp napelah xteringatkan kunci drawer tertinggal dalam kete En.Suami.

Kecuaian memakan diri..yup mmg menggagau aku cari kunci..
mujur teringat ade kunci spare tp xtau dekat saper..
rupanya pada PA Pentadbiran..

aku naik Pejabat pentadbiran mintak kunci  tp si empunya penyimpan kunci xsampai lagi..masa turun tangga terserempak ngan die nak naik..so naiklah sekali sbb die ngaku kunci tu kt die...
well masa naik tu mmg dah nampak die bwk kotak kek.and berbungkus2 nasi lemak..
aku just tanya wife die yg kebetulan ade belakang aku..
wife die bgtau honestly..mmg jenis budak jujur..

masuk jer kat dalam opis pentadbiran aku pasan mamat ni dok bisik ngan staf2 die..
tibe2 kuarlah kata2 berbau sindiran.." pelik gak kenapa leh tibe2 datang,sesat jalan kot,kang xpanggi kata apa plak..ishh xnak la kata aper2 kang dolat plak"
entah siapalah yang dimaksudkan itu..
aku kah? aku buat2 xdengar sementara tunggu en.PA itu ambik kunci..

dalam hati berteka-teki aku ker yang sesat tu.mmg la aku jarang naik sebb xde urusan...tujuan aku naik sebb nak ambik kunci..nak bukak drawer sebb intercom aku simpan dalam laci yg berkunci..xde pun tujuan lain aku membuntuti en.PA tersebut..hanya utk kunci spare drawer laci aku.. tu jer..
xde niat lain pun nak intai kek besor si penyambut harijadi ker nak ngendeng nasi lemak sebungkus ker tidak sama sekali..

aku tau bisikan si en.PA tu sebenarnya menjurus kepada aku yang nampak die bawak kek n nasi lemak..so maybe pada mereka dah pecah lah rahsia mereka nak buat makan2.or suprise party for some1 di unit lain..sedangkan walaupun aku staf sementara unit pentadbiran aku xpernah dijemput utk apa2 pun acara..xper akau xkisah pun..xkecik ati mane pun..tp xyah lah buat kehadiran aku pagi ni sepertinya aku terhegeh2kan kek itu dan juge nasi lemak ceteit..
aku masih mampu lg beli makanan sendiri dan bukan lah nak berlagak setakat kek brand king's tu dah beratus kali aku sental masa keje dulu..

kadang2 mungkin kita maksudkan org lain tp pikilah perasaan org lain sama yg mendengarnya..
ke aku yg semakin sensetif..tp betul aku dah positifkan diri..walaupun kehadiran aku sebagai staf baru xdipedulikan dan tak dihargai..

pesan pada diri sendiri .."LEN KALI JGN LALAI TINGGAL KUNCI KE<APA JERLAH RETA BENDA PEJABAT" plz masuk dlm otak. pelupa impaknya terasa ok..manusia kdg2 baik depan manis mulut tp belakang ntah mcm mane rupa die tgk kita..

bertabah lah wahai hati ...dugaan hanya dari ALLAH..






No comments:

Post a Comment