Tuesday 11 September 2012

Penakutnya


Susulan kejadian pintu kaca berderai semlm..
baru sat2 ni didepan aku .
cine tokey kaca datang ukur pintu..
die pun heran apsal tempered glass leh pecah..kunun tempered glas ni dah duji..dengan besi sebesar helmet tp xretak apalgi nak pocah..

kejadian semlm tu mmg agak xlogik kalau ikut akal..pintu tu terbuka sendiri..depan mata aku dengan kak mai..kami sama saksikan pintu terbukak slow motion jer mcm kebiasaan ade org bukak dari luar..bayangkanlah dari dalam foyer ni xde pun angin nak menolak pintu tu..tapi kuatnya angin dari luar sampai boleh menarik pintu tu ..

libasan angin tolak pintu tu pun sekelip mata jer pintui tu pecah..ibarat ada rempuhan dari benda besar merempuh pintu tu..Tapi kuasa ALLAH Taala saper yang dapat sangkal..tiada yang mustahil bagiNYA.petanda aper agaknya ALLAH nak  tunjuk....

xlogik2 ..mustahil2 cine tu .. xguna nak citer dengan die bukan di faham pun..tp kita2 yang Islam ni lah kena yakin kuasa ALLAH melebihi segala2 nya..

kejadian semalam buatkan aku lebih berjaga2.kena lebih alert lepas ni..hujan jer terus lah bertindak xyah lah nak tunggu ribut taufan baru nak bertindak..

hari ni kol 10.45am baru nampak matahari..moga hari ni cerah sampai ke petang..huhu takut semlm xilang..
sampai umah semlm mmg aku melahap dulu sebb aku ni stok kalo runsing ker susah ati ker,risau ker perut pun jadi lapor dah lah lunch xmakan..lepas makan aku dok menung sorang2..sampai lah malam xde mood nak nyembang..piki kan kejadian sebelum balik keje tu..dalam kete otw balik rumah mmg aku dok baca fatihah,ayat qursi ..mintak xde aper2..alhamdullilah selamat sampai..walaupun aku takut nak nyinggah2 mane2..

1 benda aku notice tentang diri aku lepas kawen ni..
aku ...jadik..Penakut..
huhu kalau dulu  aku leh drive laju2..skang brek kete kancil aku baru ganti pun aku dah xberapa berani..
kalau dulu lori berat2 besor lembab depan aku mmg aku tunggu chance jer nak potong skang lori bg chance pun aku bior jer..
kalau dulu aku xkisah en.suami bawak kete laju ikut rapat2..tp skang aku lak rs nak tekan brek bila tgk kete depan rapat..
kalau dulu aku berani drive malam2..skang xde en.suami g umah akak aku kt pekan tapah dekat nu jer pun aku idak nak pegi kalau sorang2..
kalau dulu aku sardin jer tgk citer bunuh2 ..skang aku tgk skit jer pun dah terjerit..
kalau dulu aku xdelah senang benor menitik air mata..tapi skang senang ya amat kot..bawaklah pada aku budak kecik yang sakit dengan org tua tak berdaya..adoi longlai jap..
penakutnya aku..sampai aku jadi makin fobia dengan kaca..
penakutnya aku skang ni..aku bawak kete 60km paling laju pun 70++km  xsampai 80 pun..berderet2 kete belakang aku lantak lah korang..
penakutnya aku skang..aku takut drive dlm ujan..dulu aku main redah sajok..
penakutnya aku skang..tgk citer seram ke bunuh2 ker ..aku dok peluk bantai xpun nyorok tepi en.suami..

haiya apa nak jadik aku ni..hilang sudah kemachoan dulu..cececeh..
moga ALLAH permudahkan perjalanan aku mencari rezeki..









No comments:

Post a Comment