Monday 10 September 2012

Seindah Biasa


Assalamualaikum..

Isnin datang lagi..
minggu ni akan seperti minggu lepas..
makan2 2 hari berturut2..

Rabu InsyaALLAH open hauz UITM Kampus Tapah..
Khamis will be "Hari Anugerah Dekan"

Both even  is even makan2..kekeke
minggu ni boleh join dah..dah selesai dah puasa 6 syawal aku..Alhamdullilah..
kalau dulu mmg xkisah nak puasa 6 bila2 jer..skang kenalah habiskan cepat2 tu pun kesian en.suami g open hauz sorg2 n kdg2 ade undangan die xnak pg sebb aku puasa..kekeke..
minggu ni dah bole start join even..
hari yang seindah biasa..
hari ni tersedar kol 6.30am..2-2 xsedar padahal hp 2-2  alarm bunyi kol 5.30am

bangun kol 6.30 pun still sempat n bole berlengah2..kalau keje KL ..jgn harapp!!!
6.30am it's to late ..
6.30am semua org dah terpacak kt bus stop ..berebut2 naik bas dengan budak sekolah..
6 bulan menempuh pengalaman di PPUM ..selama itu jugaklah merasa berebut2 naik bas sesubuh hari..
kalo miss bas kol 6.30am mmg alamat merah lah report punch kad...dapat lak department aku nun jauh ke menara timur tingkat 5 ke ujung alam..haiyak kalo kol 7.45am sampai mmg mcm xcukup lantai lah berjalan mengejar mesin swipe..

tp syukur Alhamdulillah ..ALLAH permudahkan pejalanan itu..jarang aku terlewat..dan dipermudahkan olehNya lagi dengan rezeki di Uitm Tapah..sebulan setengah sebelum tarikh nikah..dapat surat tawaran lapor diri..sempat juga aku buat notis sebulan letak jawatan di PPUM..walaupun persiapan majlis jadik kelam kabut dek kerana terganggu dengan jadual baru..dengan cuti yang xboleh diambil sebanyak plan asal..tp syukur sgt2..segalanya mudah bg aku..xdelah aku terPJJ dengan En.Suami..

skang hidup dah teratur balik rsnya..bangun terlewat kol 6.30 pun stil boleh lengah mandi lelama.kol 7.20am baru gerak g opis...kekeke..aku mmg mandi lama..baju keje musti siap iron utk stok seminggu.so xdelah kelam kabut kalo terlewat bangun mcm pg ni..kekeke.sonangkan jimat letrik jugak...mmg berejam2 ler dok mengadap iron tiap ahad..dulu gosok baju utk diri sendiri skang tambah ler suar ngan kemeja en.suami..huhu.
penat tp syukur teratur rasanya..

hari ni seindah biasanya since 4 bulan lepas..
harap2 hari indah terus bersama aku..walau dugaan mcm2 kot..



No comments:

Post a Comment