Wednesday 29 August 2012

Hati Manusia Sukar Diduga..


Assalamualaikum

hai ni dah 2 hari batuk xelok lg..cadang nak g klinik tp xleh la ngikut org,
ade yang ngajak ke klinik sekali tp risau lak lambat aku gak yg melengung nunggu..baik ler aku g sendiri lama pun aku punya hal..xbabit saper2..

rs sakit ni penghapus dosa kata org..moga2 diampunkan dosa aku..baik dgn manusia baik dgn ALLAH..
tp ckp pasal dosa dgn manusia..hanya manusia tu jer yg boleh ampunkan kita sekaligus mengampunkan dosa kita dgn dia..org selalu ckp dosa dgn TUHAN bole kita minta ampun dan bertaubat..tp dosa dengan manusia mcm mane plak..

besor benor ke dosa aku dgn die sampai die boleh nak publish dekat wall..bg semua orang tau ade 2 manusia telah berdosa dengan die..akibat ketidaksengajaan yg xseberapa  manusia itu telah pun membuatkan aku menyesal menilai halus budinya sebelum ini..kecewa mmg aku kecewa dengan sikap dan caranya.
selama ini tanggapan aku pada die " dia antara yang baik orangnya" tapi sayang die xamampu bertahan dengan tanggapan yang aku berikan.. aku akur manusia mmg xsempurna ..dan aku pun xharapkan die sempurna tp die yang aku kenal pada awalnya..bukan jenis manusia begitu..
skit punya hal..pasal lupa ajak makan sama pun bole buat die terasa hati dan sampai hati die burukkan imej die sendiri.

mcm2 manusia..nak marah pun xguna..tp jgnlah terlalu memikirkan hati sendiri..terkadang kita kena juga piki positif kalo kita rasa kita jer yang tau kecik ati..
aku korang tinggal g berjalan kecik ati pun kecik ati sendiri jer..xyah pun nak sharing is caring dengan 1 dunia..sampai org lain terasa..
timbul lak 1 lg isu ade lak tukang nyampai..sungguh lah kekecikan UITM ni xtara mane kawan2 so sila lah berjaga2 dengan siapa disebelah anda..huhuhu..

aku pun kecik ati tp aku pendamkan saje..layan lah sorg2..kome boleh jer g sana sini aku dok la jaga kaunter ni sorg2 xsharing is caring pun kt wall FB sebb xnak bg kome2 terasa..tp kome suke2 jer bg aku ngan kwn aku terasa..pengajaran buat baik berpada2 buat jahat jgn sekali...mulut manis pun xleh caya juge silap2 tulah racun makan diri..huhuhu..kaki penyampai  ade sorang,kaki xleh simpan rahsia ade sorang,,kaki xleh pakai pun ade sorang,kaki mengampun pun ade sorg..hai lah manusia..hidup jgn nak melaga2 jer kejenyer..

mood ku sakit plus sedih..ilang mood nak cuti lusa...

sungguh rupa paras xmenjanjikan aper2..




No comments:

Post a Comment