Monday, 13 August 2012

Monday dah..


Assalamualaikum

Isnin balik dah..hai kejap jer cuti..
sabtu ahad..sempat buat 3 jenis kuih jer
uhukk..
raya tinggal 5 hari jer lagi..kuih raya lum cukup pun
huhu malam ni bersengkang mata lah jawabnya buat tart nenas

semlam ambik baju raya en.suami..huhu alamak kolor baju die lagi kuat dari baju aku.hehehe
nasiblah..dah kaler gugurl gtu..

balik berbuka rumah mak semalam..mak bgtau taun ni xde buat takbir mlm raya dari rumah kerumah..sebb xde jemaah yg dtg buat terawih.
aku pelik lah..naper lak..selalu surau kg aku xmuat2..
rupanya ade manusia yang membuat onar..
xnak dtg terawaih kununya kiblat tak betul..
padahal selama2 mereka2 yg kata kiblat xbetul tu solat mcm mane gamaknyer
padahal mak abah aku baru jer dok kg tu 6,7 taun..yag dieorg dah berpuluh taun dok kg tu..pelik lah manusia..
tulah kalo iman xkuat..ilmu xcukup..akal xtau nak guna..jadiklah gtu..hanya kerana 1 suara yang belum tentu sahih dan benar..ramai yg gagal berfikir..

sepertinya mereka menyalahkan abah sebagai iman..
sebelum ni kg aku tu ade iman..tp xde tauliah..skit punya hal tarik diri...pastu suartau sepi tanpa jemaah lantaran xde imam..abah ambik tugas jadik iman solat terawih dan solat hari raya..
tapi adat manusia..hati xpernah ikhlas walaupun nak mengadap ALLAH..

sedih rs hati..sejak pindah kg tu..mcm2 hal..saudara sendiri pun memulaukan kami..aku pelik dok kg mmg gtu gamaknya..dok kawasan perumahan dulu xde pun gtu..
lepas 1 -1 hal..org kg mmg mentality problem kot.
bukan aku hina org kg tp..kdg2 pelik..hal family org leh masuk campur..pastu die plak yg lebih2 terasa ati..pelik sungguh manusia..

semoga ALLAH buka mata hati dan minda mereka yang tertutup 2....

lari tajuk plka...monday dah kan ujung minggu ni dah raya..huhuu baju dah ade..kasut raya belum ado..huhu...berapa hari jer lgi..hai lah bila lah nak g soping..duit bonus pun abis sudah..
huhuu...tp banyak abis pada makan..xper kot..kenyangkan perut..heheh





No comments:

Post a Comment