Tuesday 17 July 2012

Terlajak perahu boleh diundur terlajak komen tahan lah baca


Assalamualaikum..

petang dah??..hari ni mood still spoil2 bahasa...sebab pepagi buta udah le sakit plak peyut ni..huhuu.
malam tadi baik punya makan-makan mee goreng sampai 2 pinggan..malam nak tidor sempat lagi buat dessert ala-ala kkida...
pagi ni amekkaw..bergelodak perut datang kgoje.. tapi makan tetap makan..minggu ni nak puasa dah..
heheh bestnyer..

ok..nak citer pasal tajuk diatas..haaaaa..terlajak komen dimana..
komen di FB ler ..

alkisahnya aku post pasal aku apply SPA8 pagi tadi mak google punya google teringat nak tgk web SPA apakah cerita adakah namaku naik kali ini seperti naik dalam SPP.
maybe Gov skang nak bagi orang awam more option tuk pilih job n more chances katanya kalau apply byk2 jawatan.maka aku pun isi lah..sekalian mengupdated  status yang baru bergelar puan dan juga tambah-tambah jawatan utk diapply..

dlm post aku tu xdelah aku mention atau salahkan saper-saper sebab dok isi-isi tp luma jugak dapat-dapat pg intibiu SPA tu..last aku pegi taun 2005 masa tu baru jer abis study umur pun muda lagi time tu..
ade lah sorang ,dua yang komen..just share the post...pastu aku pun g makan-makan lunch time..

balik lunch tengok-tengok ade 2 notification masuk..

aaii--aiii sudah ada perang kecil didalam FB ku....huhu
kwn yang seorang ni kawan masa study dulu..yang sorang lg ni plak kwn masa sama-sama training ARMT KFC dulu..hai lah yg kwn KFC ni terasa ngan statement kawan kolej aku ni..masing-masing ada pendapat masing-masing..kita bebas utarakan pendapat kita.lawaknye..aku pun balas ler komen-komen mereka itu.kawan yang sorang ni leh delete komen dia..malu agaknya.tulah nak komen jangan ikut sedap rasa jer..terlajak komen tak tahan lak membaca..aku tak salahkan saper-saper..tp nak komen jangan lah sampai menyinggung perasaan orang lain dan yang 1 pihak lagi janganlah sensitif keterlaluan...
apa yang kawan kolej aku tu mention ade betulnya..aku pun penjawat awam walaupun masih
 " kontrakan"..tapi selalunya bila aku masuk keje baru orang akan tanya " ade kenal saper-saper ker orang dalam" tak pernah ada dalam kronologi pengalaman kerja aku .."ada kabel yang menbantu". semua usaha sendiri.aku bukan glamor pun..hahah..mane lah kenal orang atas-atasan.semua usaha sendiri..kwn KFC tu plak sensitif terlebih mungkin dan terbiasa terkena.
Bukan mudah dapat kerja gomen tapi syukurlah orang yang mengomen-ngomen tu senang juga hidupnya nak bandingkan dengan aku yang keje dlm perkhidmatan awam ni.huhu siap leh naik superbike lagi..sabar yer mungkin belum rezeki kamu dapat keje gomen..tp rezeki kamu dapat superbike dulu..hehe yang penting usaha dan terus usaha..dan no kabel2..akak wireless yer..kui..kui..
balik nnt sure en.suami marah post2 dekat wall.sebab ...post ku dikomen terlampau sampai mencetuskan perbalahan pendapat..huhu.

Apa yang aku post kat wall aku tu .itu hak aku..tak babitkan sape-sape pun..
Tapi apa nak buat..tiap-tiap manusia ade hak masing-masing untuk menulis dan bersuara..tapi jangan lah sampai mengganggu sensitiviti orang lain..jangan gaduh kat wall aku boleh tak..huhuh
adioss.!!!

eh ..Wassalam


p/s: sape yang nak tau term baru SPA tu klik sini





No comments:

Post a Comment