Thursday 19 July 2012

Positif jerlah


Assalamualaikum..

pagi ni sejuk jer.mendung jer..
jangan hujan awal dah..habis lah kainku dijemuran..
mood pun swing2,,,geng2 plak pg sri iskandar..hadoi..
lone ranger lah nampaknyer hari ni.

petang semalam balik keje pergi check up..unregular peroid,18 days non stop since 1st July.brown spot and no pain.Doktor pun pelik apakah itu aku lagilah xtau.Hasil buat UPT (urine Pregnancy Test) result negative..then kena ambik ubat utk stopkan brown spot tu keuar..since dah nak puasa..ai-ai..doktor refer buat pap smear..wah ngeri sungguh aku mendengarnya tapi cover jelah..en.suami tunggu kat luar jer..kakak aku as a midwife kat klinik tu jer attend dengan doktor.so my sis tau lah kes aku..infect die yang suh datang klinik jupe doktor sbb aku tanya die last week pasal benda ni..it's normal or not.Doktor pun kata xnormal.so nnt kena procide  paps smear bila  darah (brown spot) dah stop keluar.

keluar bilik doktor en.suami senyum jer tengok aku.and die tanya ade nak amik ubat ker.apa doktor cakap aku just tunjukkan slip ubat kata kat en.suami nnt dalam kete kita citer.
tp dalam kete aku rs xpuas ati ngan UPT tu sbb masa aku amik urine tu ade tercampur ngan air.lepas citer kat en.suami aku ckp nak beli pregnancy test kit..nak try sendiri.balik keje aku ke watson kampar.bukan 1 jer aku beli 2 sekali tp beli yang murah sajok.balik aku xterus test.lepas mandi aku lipat kain.updated stok kerongsang yang dah jual.opss ade yg mising ngan duit2nyer sekali 1 tray lak tu..nasib yg bahagian supplier tally jer..adoi..huhu maybe ni lah dikatakan dugaan mula2 berniaga actulay kerongsang2 tu aku bg pada kakak aku yg midwife ni tuk tolg jual kat tempat keje die..sebb ramai misi2 aku nak jual kat opis aku ni beberapa kerat jelah yang membeli.so letak kat klinik bayak gak terjual
erm..kat opis kena komplen pasal keje.berniaga lak slow..hasil test sendiri plak still same result -ve.(tp aku puas ati).

masa test UPT sendiri tu en.suami xde so bole buat dgn amannyer..hasilnya aku simpan sbb nak tunjuk.bila tunjuk we all berdua gelak2 jer.en.suami take it in positif reaction.so aku pun xdelah rs keciwa ker haper sangat.belum rezeki kami..lagipun belum sampai 2 bulan pun kami nikah.en.suami kata xper.piki positif.ambik semuanya secara positif.biarkan ion-ion +ve jer yg ade..yang -ve tu tolak ke tepi.
cume yang buat aku tertanya2 apakah penyakitnyer periodku non stop till hari ni dah day 19.ayokk.
harap2 stop lah sebelum puasa tinggal sehari jer lagi puasa.

opps..ubat semlam lum makan..



No comments:

Post a Comment