Tuesday 10 July 2012

Nyawa No Value



Assalamualaikum..

samat pagi ...mulakan hari anda dengan ceria..cis..
ceria ke haper..bangun pagi2 sudah sakit peyut..huhu..
ingatkan aku sorang..rupanya en.suamiku juga kol 4 pg dah terjaga bangun ke toilet.
sebelum g keje tadi.dah siap dah pakai baju..dah start enjin kete ..die masuk balik..
sakit perut lg katanya...heheh..
aku pun pelik makan apakah..xkan sbb karipap yg aku buat semlm kot..tp aku makan lg banyak dari en.suami..hehe..sebelum makan karipap kitaorang balik keje dah makan nasi...lauk plak adik ipar aku masak sume merah2 belaka...xtau lah makan yg mana sbb sakit peyut..xkisahlah bukan sampai cirit birit pun..heheh..

ok stop ler pasai tu..
ni nak citer pasal nyawa no value (sila betulkan ayat saya yg tidak betul kalau ade yer) 
sejak jg helpdesk ni..surat khabor mmg sampai kt aku dulu..so lepas dicop sebahagian akan terus supplier hantor ke liberi...so utk pentadbiran akan letak kt meja aku sementara tunggu PA die dtg amik..jdknyer kaalu mmg aku kaki baca paper maka taulah aku sume berita dalam tu...
selalu lepas cop aku akan trus selit surat khabar tu dekat box pentadbiran..tp ari ni rajin skit..nak tau kisah orang mengamuk depan JPM Putrajaya ngan cerita tokoh budaya Allayarham Pn. Azah Aziz isteri kepada Prof Diraja Ungku Aziz..Al-Fatihah untuk allahyarahamah..semoga tenang dan damai rohnya disana..

lepas jer baca berita pasal allahyarham ..selak2 lah lg utk cari berita pasal rambo di JPM semlm..sekali terbaca tajuk "Bekas suami cuba letupkan guru" aikk..tengak lokasi 
Tapah.seorang guru...bla..bla..bla... lokasi kejadian pulak kat kawasan sekolah tempat guru tu mengajar..aku terpiki2 mane ke peginya pak guard sekolah tu..kan ..
bahaya sungguh mujur lah guru tu perasan ade objek pelik kat kereta dia sebelum die masuk n start the enjin n bom kebabomm..astaqfirullah al azim...mungkin malaikat masih melingdungi beliau..
ceteknya akal manusia sehingga tidak ragu2 lg nak meragut nyawa org lain dengan cara sendiri..xtakut langsung dengan undang-undang dan hukum TUHAN...
nyawa dah mcm xde nilai..samalah jugak kes yg kt Putrajaya tu..huhu..mati katak jer sia2...kalau niat die berjuang nak mati syahid rsnya baiklah die ikut rombongan ke palestin ker..ade jugak pahala jihatnyer...ni mati dengan keadaan sia-sia..tanpa siapa pun tau apa motif die berjuang..nyawa die pun mcm xde value jer..selepas die ditembak mati ..en.rambo ni meninggal dlm perjalanan ke hospital putrajaya..teman seperjuangannya plak parah..hai la,..2-2 manusia ni ada anak dan 2-2 manusia ni ade pelajaran dan 2-2 manusia ni penganggur....tolong lah kalau pun hati tersangatlah sakit dan dendam xsudah...sebesar mane pun masalah mesti ade jalan penyelesaian..sebesar mane pun dugaan mesti ada hikmahnya...ingatlah pada anak-anak yang perlukan kita...

peringatan utk diri sendiri. SABAR tu penting...ISTIFAR lah banyak-banyak..
huhu..makin hari dunia makin menakutkan..zaman anak-anak kita nnt mcm manelah agaknya...

 

No comments:

Post a Comment