Monday 9 July 2012

Terhanguskan Baju..

Assalamulaikum..

monday blues dtg lg...
pagi2 subuh dah lemau..sehinggakan .....

ayak saya telah terhanguskan baju en.suami yg berwarna krim itu..uhukkk..
terkejut unta ler mmber dengo aku menjerit .."ALLAH !!!" haha..subuh2 sepeiii..
ermm....pastu die pejam mata...
aku pun dok tepi katil..buat2 muke kesian..
"abg. (sambil peluk lengan die dan dengan suara yg ala2 gedik).sori dah terhangus...huhu..mcm mane ni..alahhh" (leh tanya lg soklan bongok)

en.suami oun ckp ...gosoklah baju biru
 aku huhu jerlah.. ambiklah seterika lain..sbb seterika aku tu aka hadiah wedding dah hangus berecop kain...

ntah mcm mane lah iron tu leh hanguskan baju tu...pdhal aku xdelah bukak sampai abis..sbb dah mmg stok kemeja tu kain licin..huhu..hangus lak tang dada...baju lak baju baru gak lah belinya..ayakk...
piki punya piki..gosok punya gosok sekali prang..iron board ngan seterikanyer sekali jatuh..
terus melompat en.suami dr katil..cuak je muke die.."ayg kenapa ayg..ok dak.."
huhu aku buat muke tensen jer..kang buat muka baik kena marah lak..hehehe...
"buat pelan2.." (erm bukannyer die nak ofer diri tolong gosokkan baju)

huhu..xpasal2 aku utang selai baju kemeja..dah lah baju kemeja die ade 5 lai jer ngam2 utk seminggu keje..baju2 kemeja yg lain tidak muat lg untuk dipakai..hai lah..kena lah beli baju baru dpt gaji ni..uhukkkk...

moral of the story..jgn lah gosok baju di pg2 subuh sepeeii...nescaya akan terhanguslah baju itu disebabkan mata yang kurang focus akibat masih mamai2..
actauly aku biasa gosok baju malam n utk 1 week punya ..tp semlm lepas bangun tdo petang dah xlarat nau rsnya..lepas masak inti karipap kunun hari ni nak buat karipap....lepas mandi ingat makin segar..tp sama gak makin lembik aku rs..xlalu dah nak pandang kain sebakul yang belum berlipat..apalagi nak menggosok baju..uhukk. kol 9.00 aku dah menggolekkan diri...so aku bangun kol.5.30pg gosok baju keje untuk hari ni..tp akibatnya terhangus kan baju sang suami di pg isnin....(ampun abg..nnti gaji abg beli baju baru ekk)
  






No comments:

Post a Comment