Tuesday 24 July 2012

Kerabu Mangga My Version


yehaa..

cergas sungguh lepas berbuka. berbuka dengan menu idaman petang tadi. Balik opis tadi singgah kejap pasar ramadhan tapah.
Takde yang menarik selera akau.cadang nak beli rendang pun rasa macam xberkenan kat semua kedai lauk.orang berniaganya ramai tp hati tidak terpaut.Last2 beli kuih roti jala hasil carian en.suami semalam dengan cucur udang.singgah pasar ramadhan mini depan kampung beli murtabak 2 bijik.
Balik jer rumah 1st thing check tudung saji dulu.tengaok takde ape lagi.MIL lum start masak.aku pun g dapur kuarkan ikan cencaru.sekali tengok dalam sinki dah ade ikan pari.

So dalam otak ingat asam pedas ikan pari jer..slurrp...tapi kena ker ngan kerabu mangga.
belasah jelah,so bersilat lah aku dari kol 6 sampai kol 7 kejap jer kan masak 2 lauk,ikan pari goreng dengan ikan pari asam pedas dan yang paling penting sekali menu kita hari ini ialah,,jeng jer jeng  "kerabu mangga suke hati aku ler.." suke hati aku ler sebab aku pepandai buh sotong panggang yang tak berusik. aku xletak sos ikan sebab takde.jadi la "kerabu mangga suke hati aku ler" 

ok jom layan hasil aku bersilat sejam kat dapur untuk santapan berbuka kami hari ni.

-
-
-
-


kerabu dapat semangkuk besar sebijik jer mangga aku guna.sebab mangga tu besar.
aku parut jer sebab malas  + nak cepat


menu sampingan asam pedas ikan pari,cucur udang and kole kacang tunjuk2,murtabak ekpress,apam ibu mertuaku..

habis jugak 3/4 mangkuk kerabu yu..tak sia-sia aku parut mangga muda tumbuk kacang tanah...hahhaha

sorry ler gambo tak berapa nak cun..camera murah sajok.
korang masak apa hari ni.????



No comments:

Post a Comment