Friday 27 July 2012

Baju Raya Siap dah


Assalamualaikum

halooo..salam pagi jumaat

pagi2  dah tak keraun akibat lewat bangun ..huhu baju sebakul xsempat jemur.
tulah..lepas sahur mmg xleh tdo ..kena trus siap2..uhuk tdo balik punya pasal terlepas kol 7.00 baru bangun..ngeh..ngeh..(padahal en.suami dah kejut 2,3 kali) .Sempat jemur baju tshirt en.suami jer..yg dalam bakul balik rehat tgh hari ni lah jawabnya..huhu..mujur sempat tumb print lagi 4 minit jer nak kol 8.00am.Sekali tengok ade yang lagi lambat dari aku rupenyer..5-6 orang gak lah..heheh

ok balik pada tajuk..baju raya yang aku hantar pada kwn opis aka taylor staf UiTM Tapah, 2 minggu sebelum puasa hari tu siap dah..2-2 pasang. 1 yg akan mengikut tema family en.suami taun ni ,dan yang lg 1 sebenarnya nak buat basahan pergi kerja jer.Tp leh la upgrade buat baju raya.Lg sepasang kain dari Bangalore India..hadiah suvenier dari Nurul opismate masa keje PPUM bulan 4 hari tu die g India balik bawak kain,mula-mula ingatkan kain sari tapi bukan kain sari and kain tu ngam-ngam 4 meter.Cantik and lembut jer kainnyer, aku dapat kolor coklat-coklat peach >> ntah kaler apa ntah  kain tu dah antar kat taylor cina buat baju kurung moden hantar sekali ngan baju melayu en.suami..minggu depan siap lah gamaknyer kalau ikut tulis kat resit baju.Untuk raya umah aku taun ni kami xde tema kaler..pakai lah kaler aper korang suke..aku ngan en.suami akan pakai baju ungu kot...baju nyer ada sudah..so hal baju bajan aku siap dah..cume nak carik tshirt ngan kemeje yang aku kena ganti  sebab terhanguskan tgk kat entry  . Haruslah ganti kena cukupkan kouta baju keje beliau.

hal baju settle tinggal yang dekat taylor tu xkisah lah sgt sbb aku dah ade 2 lg baju yang lum pakai.baju tu nak kena outer balik sebab kain labuh terlebih..tu lah beli baju dah siap..skang cume nak cari tudung  ngan kasut sajok..esok kena gak terjah pekan Sabtu chendrong balai..carik  tudung untuk pg temuduga and tudung raya tapi puasa2 ni malas sungguh berpanas2.Tp tudung punya pasal mesti pergi jugak.Lagipun rasanya akan ade baju raya yang akan dipakai terlebih dahulu sebelum raya nih....:-)






No comments:

Post a Comment