Tuesday 3 July 2012

Kalau berniaga biarlah ikhlas

assalamualaikummmmmmmmmmmmmmm

huhu..pg ni spoil skit..
g bekfas kt cafe..alahai..
cedih tgk choice makanan yg xberapa nak ade choice..

mee guring ala2 mcm terhangus..
kuetiaw nyer mcm kicap xcukup.(gamaknya time die goreng kuetiaw tu kicap die abis)
bihun guring basah..alahai...

last2 aku amik gak mee goreng yg terhangus itu sbb die ade letak tauhu gedabak2 baeekkk punya...huhu..campur skit ngan bihun kot2lah basah2 tu sedap lak hari ni..

tp.... ermm makan ler jugak bak kata kwn aku cik jula juli bintang 7..sayang xngabihkann..rugi..bayo mahey..eeheh..abiskan lah jugak..tol gak apa die ckp..nak berniaga biarlah ikhlas walaupun mahal kalau sedap sure ade aku kesahh.....tp kalau xsedap + mahal sure org kisah ...
keikhlasan tu penting kot..walaupun nak sediakan makanan dirumah yg free of charge tu pun kena ikhlas sbb makanan tu lah akan menentukan baik buruknyer hati..(tol ker aku merepek ni) sbb makanan tu akan jdk darah daging kita..samalah jugak ngan org yg berniaga..dah tentu sumber pendapatan tu akan digunakan utk anak bini makan balik duit tu..so kalau dah org yg membeli dok nyumpah2 xsedap berkat ker rezeki jualan kita tu..huhuh ..aku pun penah gak jual kek..biskut raya..tp aku cube pastikan costumer puas ati & insyaALLAH die akan return back pd kita..lama dah xbuat kek since keje ppum sampai la xde amik order

lunch die cik juli ngajak aku ngan kak ju..makan chikeenn chop rest houz tapah katanya..
jadik ker tidak xtau ler...cik jula juli  ni kdg senget skit..mcm kenduri kawen aku ari tu dah jemput katanya idak berkabo..sabo jer ler....



No comments:

Post a Comment