Wednesday 18 July 2012

Sukarnyaaa...(versi kak melah yer)



ermm.baru jap ni turun dari pejabat pentadbiran..
banyak lak cekadak..cengkudunyer..uhukk

sebenornya.aku naik pejabat pentadbiran sebab nak kan surat pengesahan majikan untuk pergi intibiu SPP awal bulan depan..tp lain plak ceritenyer..

huhu..sukarnyaaa....sila nyanyi versi kak melah ..
ok ..walaupaun pun aku adalah pembantu makmal tapi skang work place aku dekat "kaunter khidmat pelanggan" sangat lah jauh perginya..tp mak redha jer..dari tak der khojer..makan gaji bute..ade gak keje ngangkat-ngakat telepon ni.Aku just gantikan pembantu Am pejabat yang resign bulan lepas..jadiklah aku si bidan terjun.mmg xde skill..sebelum2 ni aku keje semua nyer bidang yang xlibatkan telefon..kalau ade pun jawab panggilan untuk amik rekod kes denggi masa keje vektor dulu..pastu keje ngan PPUM pun just angkat telefon antara staf dan gak sesekali parent patient yang call..manalah berprotokol sangat dan aku xpernah pun diberi kursus khas menjawab telefon. apa yang aku parktikan ni pun atas pemerhatian dan pengalaman..kat sekolah pun cikgu xpernah ajar... just angkat phone

 " selamat pagi/tgh/petang  , unit  ....... saya.....(inform my full nama).....boleh saya bantu".

tu jelah yang biasa aku buat setelah tengok  bila setiap kali aku lak yang call jabatan kerajaan lain sama jer ayat yang aku dengar.Dalam aku cube buat yang terbaik ada jugak komplen2 membina dari lecture2 yang xtau sabo ...meh stop jap ngajo ganti lak tempat aku ni sehari


1. lambat katanya sambung talian
2.selalu xleh dapat kalo sambung mane-mane nombor

no.1 mmg lah lambat sbb aku kena cari lak nombor yang deme nak call tu..deme pun bukan tau semua nombor.
no.2 dah kalo call handphone masuk voice mail..engagge..apakah daya mak nak..kalo orang tu xnak jwb call..bergayut xbenti2..huhu salah mak ker....

erm..yg komplen tu plak lect..lect yang mane ekk.meh nak pancitkan tayar kete dia.
aku terima teguran ni in positive way..bak kata orang pentadbiran..terima with positif thinking...yerlah
pasrah..tp kenalah faham..aku lapor diri bukan atas designation job aku..ni pun kira baik aku sanggup duduk jaga kaunter pertanyaan ni jadik telefonis walaupun xtau haper kebenda..daripada staf yang  sepatutnya dok kaunter ni..siap request2 menangis2 xnak jg kaunter ni sedangkan itu jobs skop  die, dah die  dah well train.sungguh tidak adil
" I want my laboratory back."


saya budak baru belajar kalau salah tolong tunjukkan..jangan tau komplen jer..ajar lah sama..
amboi kan main sukar nak memuaskan hati semua pihak...
hajat mintak surat sokong pun banyak lak cekadak ..surat sokongan tak dapat dibuatkan..itu lah inilah..tak betul lah caranya (SPP)..last2 suh "pergi"  Pentadbiran Sri Iskandar..adoi..ape pun tak dapat susah hati jer yang dapat..

doakan aku berjaya pergi temuduga SPP tu dengan complete dokumen and full preparation yer..usaha dan selebihnya tawakal.nak sangat pergi..mudah2 mudahan ade rezeki..dah bertaun menunggu SPP panggil.jawatan tetap lak tu..ke Sri Iskandar pun aku sanggup...still ade mase...

xperlah belajar dari teguran membina katanya...

Moga ALLAH permudahkan jalan untuk dapat jawatan SPP ni..Amin Ya Rabbil Alamin...







No comments:

Post a Comment