Monday 23 July 2012

3rd ramadhan d monday blues

Assalamualaikum

uwarggg..ngantuknya..xcukup tidoq...puasa + monday..ayokkkkkk..blues sungguh..

baru 3 hari puasa..dah rasa xbermaya.walaupun xbole puasa tp aku xmakan jugak okeh..sama gak mcm orang puasa.

1st puasa adik ipar ade kat rumah,2nd puasa plak ipar duai lak balik..heheh xde chance nak makan siang..so tunggu jelah sampai berbuka.kunun2 aku pun puasa sama.kalau kat rumah mak sendiri aku makan nasi dah kot.hahah.
Sangat lah seronok mula puasa dihari sabtu ahad.
lepas sidai kain kol 8.30 dah siap bersidai semua.aku masuk bilik join en.suami yg xbangun2 lepas bangun sahur.tapi tido2 ayam jelah..kain kat tengah berjemur tu sape plak nak tengok.kol 1.30 aku bangun tgk umah MIL sunyi sepi..MIL pun tdo dlm bilik.siap on aircond.lepas angkat kain ..aku pun kejutkan hubby suh bangun solat.dia lak leh bg timing kol 2.15 suh kejutkan balik.hai apa nak buat sorg2 ni.capai laptop aku pun  tgk pic kawen yang baru ambik petang jumaat.layan lah tgk pic sorg2 sambil berbackground musik dengkur halus en.suami.layan2 gambo aku lak tertido sama.sedar2 laptop dah padam.en.suami pun dah ilang.tengok jam baru kol 3.15pm..terus lah betulkan kedudukan sambung tdo dengan amannye hehe.
kol 5.00 kot baru aku bangun...aku tolong siang ikan ngan udang jer.adik2 ipar lak punya turn masak..masak lak nasi minyak.pandai2 lah dieorg.en.suami lak ajak g pasar sambil lalu hantar " hamper puasa"  kerumah YB.Apalagi panjang ler langkah kakiku.nak menyongket sekali ke pasar ramadhan..

tp amatlah spoil..pasar ramadhan baru lepas ujan..becak disana-sini..anak beli aper pun xbleh..sbb ramai sgt org keluar serbu lepas ujan..
beli kuih jelah tu pun xabis sbb xberapa nak in dlm tekak aku..

2nd day puasa best skit lah menu..nasi tomata plak.tp bukan aku gak yang masak biarlah mereka2 sahaja yg masak.aku tolong2 siang lauk jelah.agak berhaevan gak lah kalo ramai2 balik..so aku xyah susah nak berpeluh masak sorg2.Boleh rileks skit.even nak gak masak menu special untuk en.suami..tp tunggu wekend ni yer. Kita makan special skit..

hari ni nak buke apa lak ekk?? hahah
hari ni ramai gak yang cuti..



No comments:

Post a Comment