Monday 15 October 2012

Soklan Buat orang Seteresss..


Soklan apa yang boleh buat orang stress..huhu

situasi masa bujang

A : Kamu xde ke kawan ..bila nak bertunang.??
B : aku dah ko bila lagi??
C : tulah ko ni memilih sangat !! tengok macam aku dah 2 dah anak

jawapan aku selalunya ..utk A :sampai masa aku xyah tunang trus nikah jer..
                                    utk B :ko kawen lah dulu sampai masa aku kawen lah..
                                    utk C:biorle anak ko dah 20 pun..aku memilih yang berguna..

situasi bila dah kawen

A : dah ade isi ker?
B : dah ngidam ker..ade benda2 pelik2 nak makan ker..?
C : aku dah bersalin anak no.2  ni ko bila lagi..xyah lah merancang2 sgt..

aku jawab :  utk A : belum..doa2kan lah ekk..
                   utk B : xde benda pelik2 pun..kalo pelik pun nak makan ko..muahahaha..
                   utk C : xperlah..nnt sampai lah trun aku plak..xpenah merancang pun..Rezeki belum lg..


huhuh
letihkan..rsnya semua orang yang baru kawen akan kena soklan gini2 kot..belum kawen pun mcm2..dah kawen plak lain soklannya..balik2 pada aku sibuk nak jg tepi kain org jer..kawan2 pun kalau berjumpa xde ke modal lain nak ajak nyembang elok2 mood aku baik  nak beramah mesra dpt soklan cepu mas terus aku sentap..kalau lah yang bertanya tu niat nak sponsor pakej bersalin kat private hospital ker xperlah jugak...paling tidak pun nak taja set bersalin paling mahal ker..huhu

aku baru 4 bulan 2 minggu kawen..En.Suami pun xpernah mention pasal baby..walaupun beliau sgt suka budak2..family members pun xpernah kata apa..wahai orang yang bertanya fikirkan lah hati org yang ditanya tu..rezeki kawen cepat dan mengandung dapat baby tu semua datangnya dari ALLAH dan dengan kehendaknya jugak semuanya terjadi samaada cepat ataupun lambat..

aku ngan En.Suami masih lagi fasa menyesuaikan diri memasing..kewangan pun dok goyang lagi..dan kami terima belum rezeki kami utk bunting pelamin..mungkin ade hikmahnya..kadang2 aku jenuh mengingat sepanjang aku hidup bujang dulu pernah dak aku bertanya pada kawen .." ko bila nak kawen..ko bila nak beranak" rasanya aku cukup jg soklan2 gtu dengan kawan2 yang sama2 bujang..sebb xnak bg kwn2 kecik hati..soklah pasal anak pun aku xberani nak tanya pada kawan2 yang baru kahwen..sebb benda tu sensitif ..
menyentuh senstiviti orang.

pada aku mungkin ade hikmahnya masih belum rezeki kami walaupun ade kawan2 yang kawen sama tarikh dengan date kawen aku dah berisi..tp mungkin juga bila ALLAH kurniakan rezeki mengandung tu pada aku..mungkin DIA lebih tau aku dan En.Suami dah betul2 bersedia dari segi mental dan fizikal..
buat masa sekarang ni...aku mintak sape2 jelah yang bertanya2 dan nak tahu sangat bila aku nak mengandung..1 je yang aku minta..doa-doakan lah kami cepat2 dapat timang anak..

kesian kawan aku dah setahun kawen pun sama kena soklan yang sama bertubi2..huhu
insyaALLAH cho nnt taun depan kita sama2 timang baby bacth UiTM Tapah pertengahan tahun



2 orang baru balik lepas pantang ..2 orang akan jadik mumy early next year..
aku yang baru 3 bulan kawen masa pic ni diambil dan sorang lg yng baju pink sebelah baju biru tu baru 2 minggu kawen masa amik pic ni..dan julie yang dah setahun menunggu 
2 lagi stil available..heheh
abaikan 2 lelaki kt belakang tu..

rezeki masing2 cepat atau lambat tu kehendak DIA..aku dan sape2 jelah hanya mampu merancang dan berusaha..










No comments:

Post a Comment