Tuesday 2 October 2012

Apa nak buat dengan duit BOnus


lunch time hari ni dok semeja 10 org..
hahah
kalao dah ramai tu faham-faham sudah
tp mujur aku pilih dok semeja ngan bos bendahari..pastu ade 4 orang dak bujang sorang mak buyung sorang mak orang..aku Wife orang..kekeke..

group meja kami setakat sembang2 pasal bonus ngan BR1M jer..heheh
masing2 dok citer apa nak buat ngan duit bonus nnt..

aku????? ntah lah kete dah menanti nak merepair itu ini..
dengar jelah pasal beutskin essence..lah kolegen lah..huhu
aku mampu pakai sabun susu beras ngan krim safi jer kot..
kekeke....

yang mak buyung duit bonus nak beli beutskin essece sebb dgr kak ju dah beli..
aku ckp simpan ler duit kamu tu tuk beli brg baby..
jawab beliau." duit tuk barang baby ade dah"
sampuk plak mak orang anak 3." simpan duit lebih..sbb baby ni kita xkan expect apa keperluan die akan datang..duit mmg utk benda2 gtu kalo baru dpt baby.. xpayah nak cantikkn muke dulu.."
padahal beliau yng terlebih  excited nak beli BE tu..kekeke

aku ckp aku duit bonus xtau lg utk apa tp rasanya pg ke kete..maintanance kete kenalah jaga tu lah kenderaan nak ulang alik cr rezeki..
xkan lah sebb dpt bonus semua benda nak beli..
kalo betul benda tu keperluan beli lah guna gaji xpaayah tunggu bonus..
dah keperluan..
tapi bole pulak nak bayar bil api air guna duit bonus..hai la kalo Tok Jib xumum pasal bunos xberbayor ler bil api air gamaknyer..

aku nak repair keta tu bukanlah nak tunggu bonus baru nak repair..tp mungkin duit bonus tu bole aku manafaat pd kete..tu yang ade dlm otak aku bila PM umum belanjawan minggu lepas..
dan mungkin duit tu leh bayar utang yang sedia ade..kalo ade lebih barulah leh nak nyoping..

Setakat ni aku syukur lah aku mampu pakai sabun susu beras jer tuk kulit muka ngan badan..walaupun sangat kagum dengan buka dak Adira AF yg gebu gedebus tu..huuhu xyah susah bangun awal tenyeh krim muke.sapu bedak..huhu nak solat kat luar xyah lah nak cuci muka bagai sapu balik krim..huhu
kan best kan bangun pagi penjagaan muka hanya setakat cuci jer..xyah lah nak berkrim2 bagai..tp apakan daya rezeki belum cukup utk benda2 lain yang aku rasa bukan keperluan tp kehendak ingin cantik..
tp kalo mampu aku pun tingin giler!!! xtingin kulit bersih berseri2..bagai telur dikupas2...
ni pakai sabun susu beras pun kerat 3..sebb sayang sabun mencair kena air..kekeke..

duit banyak mane pun xkan cukup punya..dapatlah bonus 5 bulan gaji sekalipun..huhu xkannyer cukup kalau keperluan melebihi kehendak..

adira sekarang ngan BE
xyah lah tempek2 krim bagai..calit lipstik jer pun dah leh jalan..



adira dulu2..


beza mmg berbeza..
skang gebus dah..dulu nampka gak lah melayunyer..





No comments:

Post a Comment