Monday 8 October 2012

Pengalaman Jawab Periksa SPA ..


Assalamualaikum..

Dah masuk minggu ke-2 bulan oktober..
dah nak raya Qurban..
kejap jer rasanya..
cuti 2 hari pun rs kejap sgt..

well minggu ni minggu jadik full time wifey..
penat nyer lah rs..mencabar gak yerk..salute ngan fulltime wife..
selalu wekend ..siram2 bunga..sapu laman tu MIL yg settlekan. sebb die mmg bangun subuh2..then cerah jer hari..die pun start lah pegang cebuk air siram bunga..nyapu laman..
keje aku wekend ngadap kain baju and masak dr bekfas sampilah ke dinner..
ni MIL g makan angin kenalah ambik alih tugas2 beliau yang lain..
mujur pepagi ahad dah hujan.ngeh2 leh ngelat siram bunga..kekeke

tapi sonoknya rasa bila just 2 of us kat umah..privacy sangat...rs mcm tol2 baru kawen..hehehe..
ok done wekend semlam..ni nak citer wekend last week..
sepertinya dijanjikan kt entry ni post or nak tau apa kes lepas beli pencil kt sini

ok..sabtu lepas..awal2 pg dalam kol 6.40am mcm tu kami laki bini dah gerak ke Ipoh..walaupun exam tu start kol 9.00am tp kalao kuar awal xdelah rushing2 kan dan boleh menempuh hari tersebut dgn tenang..sampai pekan Ipoh dalam kol 7.45am awal gal lagi sejam..sempat bekfas kat food court depan masjid negeri..ok gak lah makan kt ctu..tp sebb takut sakit perut aku pun xberani nak makan heavy2..dekat sgt ngan bangunan tabung haji Ipoh..so xdelah rushing sangat..
sampai tgk2 belum pun dpt masuk..ramai berkumpul dekat lif..sampai sesak aku rs..padahal foyer depan dewan still lapang..kol 8.45am baru pintu buka..aku amik tempat duduk yg paling dekat dengan pintu sebb nnt senang nak kuar ..

kejap jer rasany..kertas salan pun diedar..huhu
bila review soalan seblum jawab tu..aalahi..org seblah aku dah ngeluh kata susah..dalam hati ..kalau dah nak ngeluh2 susah xyah lah datang dah ..kalau lah aku ditempat die dah ade jawatan tetap sekarang mmg aku xdatang utk seat exam ni..bglah peluang utk orang lain jer..tp mungkin die sekadar nak test market..aku pun mane tau 1 hari dpt lak ujian mcm ni..hati lak diuji utk pergi maybe aku pun pergi gak..mane tau dah dpt keje tetap nnt tibe2 ALLAH nak uji....terbalik pulak ati aku masa tu..

tp apa pun aku akui mmg susah gak soalannyer..nak2 soalan paper yng ke-2 ..soklan math yang xcukup masa..huhu berpeluh gak dalam sejuk2 tu..tp tawakal jelah jawab mane yang yakin..
paper  ke-3 plak pasal penafsiran personalit..heheh aku nak gelak baca arahan menjawab soalan die..
"SILA JAWAB APA YANG TERLINTAS DIFIKIRAN ANDA DAN JAWAB SECARA JUJUR"
hehehe mmg kena jawab secara jujur..nak padam jawapan yang salah tanda pun rs mcm xyakin jer..sebbnya nnt mcm xde penderian pulak..1st time dengan paper "PENAFSIRAN PERSONALITI" orang lain maybe pernah dengar tp aku ni lah 1st time tgk and jawab soalannya yang ade 185 soalan utk 1 jam..

lepas berasap jawab soalan paper 3 tu aku xtunggu pun sampai masa tol2 habis..aku tgk ramai yng kuar awal so aku pun sama lah..piki2 lg kang bertukar2 plak jawapan aku..baiklah redha jer apa yng dah dijawab..time mas tu baru kol 12.20 sedangkan masa tamat sepatutnya kol 12.45pm..kiranya aku balik awal lah..En.Suami dok menawaf pekan Ipoh sementara aku jawab exam dari kol 9.00 sampai kol 12 lbh tu..
masuk jer kete ...1st soalan die tanya  "mcm mane ok ker ..boleh jawab ?" aku ckp boleh lah..tibe2 lak rasa nak paw die tuty fruty..kekeke masa ni lah pun..dah agak dah mesti die xkan say  "NO".
dapat tuty fruty semangkuk baru boleh balik..
perjalanan separuh hari sabtu.. settle ..balik rumah tengok2 MIL dah siap masak..kekeke..sambut menantu balik jawab exam gamaknyer..pg2 sebelum kami gerak ke Ipoh pun MIL dah hantar ke pintu siap pesan baca selawat..langkah kaki kanan..kebiasan mak aku dulu buat kalau time2 aku nak g intibiu..

kerja sekarang pun dah ok cume aku nak cube dapat jawatan tetap..tp selebihnya aku serahkan pada ALLAH..

paper # 1 soalan untuk waraganegara Malaysia yer..

paper #2 soalan math yang mathtyyyy

paper #3 soalan menafsir diri sendiri...

menapaw tuty fruty kat medan gopeng 

ubat bagi sejuk ati lepas berasap jawan paper #2
amik sikit jer takut over budget 
(bawak duit rm15.00 baki rm1.40 setelah dibudarkan 0.02sen
berapakah harga yang telah dibayar untuk semangkuk eskrim tuty fruty bersama 4 potong stawbery diatas )

lebih kurang gitulah soalan paper #2 soalan aku tu kira senang lah jugak..kekeke





No comments:

Post a Comment